SÄMÄSTER!

God dag alla glada! (Och alla mindre glada).
Nu är jag på semester med pappa och Lili! Vi började i tisdags och åkte då till farmor i Norrköping. Då hann vi väl inte göra så mycket mer än att äta och sen gå och lägga oss. Dagen efter var det dags för Kolmården! Vi kom fram runt elva tror jag, och gick därifrån igen vid klockan sex. Och ujujuj vad man hade ONT i fötter och ben. Det var ju inte lite varmt heller! Då blev pappas bil med A/C:n rena himmelriket.
Under dagen gick vi på delfinutställningen som Markoolio gjort (ni vet?), och det var inte mycket att ha. Det handlade mer om Markoolio och hans musik än delfinerna! >_> Jaja, det var coolt i alla fall. Efteråt åkte jag och Lili delfinexpressen (en liten bergo- och dalbana), och DET var roligt! Haha.
På torsdagen blev det kolmården igen. Där började vi med en safari-runda där man faktiskt fick SE djuren (till skillnad från själva parken), gick runt en sväng i parken för att kolla på de efterlängtade (av mig i alla fall...) elefanterna och surikaterna och åkte sen en sväng till i safariparken då detinte längre var lika fullt med bilar.
Igår satte vi oss då i bilen för att åka hit till Halmstad. Första stoppet på vägen blev gränna (Såklart!) där vi köpte oss polkagrisar och lite lunch.
Sen stannade vi på ett jättestort köpcentrum (som jag inte kommer ihåg namnet på nu...) där jag hittade en väska och en klänning.
Ungefär halvvägs hit från köpcentret (= typ en halvtimme) började pappa prata i telefon med någon om att åka tillbaka. När han la på frågade han: "Vem har tappat sin mobil?".
Lili hade både min och sin egen mobil i väskan trodde jag. Men så var det självklart inte. Jag hade glömt den i ett provrum på köpcentret...hehe... Så då var det ju bara att åka tillbaka och hämta den. Herregud vilken tur att en SNÄLL människa hittade den.
Idag åkte vi och hälsade på min andra faster (som jag inte träffat sen jag var 3-4 år), och ja, det var väl... mysigt... dom hade i alla fall världens gulligaste lilla kissemissunge.

Nu ska jag gå och vara sällskaplig med släkten, måste snart ringa hem Lili från sin "date" också.

Massa kramar!

Kommentarer
Postat av: Lili

"måste snart ringa hem Lili från sin "date" också."



men gulligt >.<

2009-08-10 @ 17:58:37
URL: http://malinsstorasyster.blogg.se/
Postat av: Bravo! Hahaha

Du är bara för bäst! Skriv mer i bloggen!

2009-08-30 @ 12:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0